Alma Media teki Q3 68 miljoonan euron (70,5) liikevaihdolla 7,6 miljoonaa liikevoittoa (7,0) ennen kertaeriä. Factsetin konsensusennuste odotti yhtiöltä 6,6 miljoonan liikevoittoa ennen kertaeriä. Liikevaihto-odotus oli 68,1 miljoonaa euroa. Alman syysneljänneksen liikevoittomarginaali oli 11,1 prosenttia, kun markkinaodotus oli 9,7 prosenttia. Osakekohtainen tulos 0,04 (0,06) euroa. Verkkoliiketoiminnan liikevaihto kasvoi 9,5 % ja oli 24,2 (22,1) milj. euroa.
Ote Telanteen raportista: ” Heinä-syyskuussa Suomen vaisu talouskehitys ja heikko mainonnan markkinatilannevaikeuttivat Alma Median kotimaan yksiköiden toimintaa. Vastaavasti ulkomaan toiminnot, joiden osuus konsernin liikevaihdosta nousi 16 prosenttiin, tekivät jälleen kerran hyvän tuloksen. Erityisesti itäisen Keski-Euroopan kansantalouksien kasvu ja vireät työmarkkinat alueella tukivat Alma Median digitaalisen rekrytointipalveluliiketoiminnan kasvua. Vuoden kolmannella neljänneksellä rekrytointiliiketoiminta kasvoi lähes 27 % ja sen kannattavuus oli hyvä. Kotimaan markkinapaikkaliiketoiminnan liikevaihto säilyi viime vuoden tasolla ja kannattavuus parani kustannussäästöjen avulla.”
Verkkoliiketoiminnan osuus on noussut 35% liikevaihdosta. Kun lisätään mukaan Talentumin hyvä tulos, niin mielestäni Alma Median tulevaisuuden näkymät eivät näytä pahalta.
23.10.2015 kurssi nousi niin, että myynti toimeksiantoni hintaan 2,71€ nappasi kiinni. Minulla jäi vielä isohko potti Alma Mediaa salkkuun. Osuus on edelleen ylipainossa ja minulla tarkastelun alla houkuttelevampia kohteita. Voi olla, että kevennän yhtiötä lisää, mikäli kurssi edelleen nousee. Saan myynnillä verotappiota, jolla varmistan ettei lähiaikojen voitollisista myynneistä tule veroja maksuun.
Sijoituspäiväkirja. Päiväkirjaan kirjataan omat sijoitustoimet ja sijoituksiin liittyviä havaintoja. Ajoittain yleistä taloudesta ja talousteorioista. Ei sisällä sijoitussuosituksia.
Hei, ihan hyvä tulos tuli ulos =)
VastaaPoistaKyllä. Vähän kaksijakoinen tunnema, Alma pärjää hyvin verrattuna kotimaisiin kilpailijoihin, mutta kansainväliset toimijat vievät kotimaisia mainosmarkkinoita. Miksi yhtiö ei pysty kilpailemaan kielillisellä edullaan?
VastaaPoista